Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 9 oktober 2011

Igår var vi runt och kikade på golv till övervåningen. Vi stod och jämnförde två golv, och jag sa att jag tyckte att det ena såg varmare (alltså färgen) ut. Alfons kände sen på ett golv och konstaterade "ja, det här var då ett kallt golv!!" :)
Efter middan kom Tobias och var med oss. Han och barnen busade på och sen bestämde vi oss för att fara ut och köra lite bil. Så barnen tog på sig pyjamas och tog en filt med sig och satte sig i bilen, de somnade så sött där sen! :)
Jag tycker att vi ska avförskaffa (heter det så??) nätterna... Jag ser liksom ingen vits med dem när man inte kan/ får sova. Då är de bara jobbiga att ha. Astrid envisas med att ha oroliga nätter. Hon skriker och är helt okontaktbar att prata med. Ofta är hon kissnödig, så då slutade vi att ge henne välling på kvällen (vilket inte har varit något problem för henne att acceptera :)) Men fortfarande är det dessa skrik och sparkar och det går inte få nån som helst kontakt med henne, tar man i henne blir hon bara argare. Oftast blir det så att jag tar henne och går ner, försöker få henne på toa och att lugna sig (så att övriga får sova) Oftast slutar det med att vi båda två gråter. När hon tillslut har lugnat sig och vi lagt oss igen, så är det nästintill omöjligt att somna om för mig. Astrid somnar däremot om igen ett tag inför nästa skrikattack, och sen minns hon inget nästa morgon... Jaja, vi kommer säkert att skratta åt det om några år, men inte just nu... ;)
Morgonen har inneburit bakning för mig, röjjning för Robban och pyssel och utelek för barnen.
Annars så känns det som Bruno Mars sång idag "Today I don´t feel like doing anything..." *vissel* ;)
Hoppas att ni har haft en bra helg!! :)

1 kommentar:

  1. Det heter "avskaffa". Hoppas ni får sova inatt, och att lilltrollet inte behöver ha mardrömmar eller vad hon nu har...

    P

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)