Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 14 oktober 2011

Idag ringde det en på min mobil och presenterade sig på skånska som Adam. (Jag såg ju att det var ett "försäljarenr", men ibland är det bäst att svara så att de slutar ringa nån gång... ) Och sen säger han "heeeeej Katarina!!! Hur är det med dig idag???" och precis DÅ har jag absolut inget intresse för vad han har att säga, FÖR VI KÄNNER INTE VARANDRA ADAM!!!!! Jag hatar när försäljare ska göra sig personliga och inställsamma, jag vet varför ni ringer, för att ni vill ha nåt av mig!!! Men jag vill inget ha av er! Den här typen ville nåt om min premiepension, jag är ju inte den som gör "aktiva val" ang den, och den har tydligen gått jättemycket back. Men jag sa att jag föredrar att prata med min bank om det. "Men du vet väl, Katarina, att banken är partisk??" "Och det är inte du??" frågade jag. "Näe, Katarina.." Jag tror dock inte för fem öre att ett företag ringer och erbjuder sina tjänster utan en personlig vinning...

Annars så svarar jag inte jämt det är ett sånt kosntigt nummer, och jag hör hur barnen säger när de leker med sina låtsastelefoner "Nä, det är en säljare, vill inte prata med nån sån!" *haha*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)