Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 8 juli 2012

Arvid springer som en galning i gå-stolen. Det gör fruktansvärt ont när han kommer i full fart och träffar ens hälsenor/ fotknölar/ tår... men man biter ihop. Astrid tittade på mig en dag och frågande "mamma, varlföl blil ni inte alg näl Alvid göl illa el??"  Ja det är kanske orättvist... ;)

Jag ser nu när jag skriver att det ser jättedumt ut när man inte skriver bokstaven "R"... men Astrid får inte fram den bokstaven. Vi förstår henne utan problem, och jag är helt övertygad att hon kommer att få till "rullandet" på tungan så småningom. Men jag kan förstå andra om det är svårt att förstå/ höra vad hon säger.
Men det kan bli ganska kuliga ord ibland... Uttryck som hon använder ofta är
"shiiitt plommfliiitt" = Shit pomfritt och
"Halleduuuul" =  Herregud
Vi kallar Arvid för "Arre" ibland, vilket för henna blir "Alle". Jag frågade henne om hon tyckte att vi skulle kalla honom för "Alle" istället, men ett bestämt "NEJ!" fick jag till svar. "Men vad ska vi kalla honom då?" frågade jag tillbaka, "ALLE!" :) Jag tror att hon hör skillnaden själv i hennes söta lilla huvud... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)