Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 18 juli 2012

Igår var Arvid på vårdcentralen för 7½ månaders kontroll. Hörseln kollades och han hörde alldeles utmärkt. Han var 70 cm lång och 9 kg tung. Min stora lilla kille! :)  Alfons och Astrid var med och de skötte sig prickfritt!! Varje gång "våran" distrikta träffar Astrid s säger hon "eran dotter ser ju ut som en docka!!" :)
Efter vi varit där skjutsade jag Alfons och Astrid till Svarttjärn, sen for jag och Arvid hem igen. Arvid somnade och jag och Robban gick upp och sjåade... slipade, spacklade, latexade, spikade... i tropisk värme... Det var så sjukt varmt där uppe så det går inte förklara... men men...  Närmare slutet kommer vi iaf, även om det är mycket kvar... Arvid gjorde ett monstersov pass (för att vara han) och sovde 3½ timme. När vi sen for och hämtade hem barnen så bjöds vi på middag! :)


Idag har Robban farit till Kalix. Rallycross. Han kommer nog hem inatt nån gång. Jag och barnen lastade bilen full med saker till återvinningen och for till Bureå för att tömma det. De är så duktiga min fina barn, jag lyfter upp dem på var sin kontaier, och sen så kastar de för glatta livet! ...tror att vi fyllde nästan alla kontainrar... ;) Helt skukt vad mjölkkartonger, saftflaskor, glasburkar, plåtburkar, papper, äggkartonger och dyl det blir... Men nu är de borta iaf och det känns så skönt! :)

Sen for vi en sväng till gammelmormor och hälsade på. Mysmormorn min... :)
In på konsum med tre trötta och hungriga hulliganer för att handla, men det gick bra iaf! De fick välja middag idag, och de valde kräm/ yougart och rostade mackor, smidigt! Mamman tackar! ;) Till mig själv gjorde jag varma mackor med philladelphiaost, stekt kyckling, tomat och västerbottensost (efter ett tips på fejjan :)) Och det var supergott! Självklart kom Astrid och kröp upp i mitt knä vid köksbordet då jag äntligen fick sätta mig och skulle avnjuta min middag, och hon skulle självklart smaka! :) Arvid somnade och jag dammsugade... När jag dammsugar så stänger barnen dörren till tvrummet och visar sig int eförrns jag stängt av dammsugaren. Tanken slog mig att jag skulle kunna slå igång dammsugaren och ställa den utanför rumsdörren och sen göra vad jag vill, helt ifred, men näe, det skulle jag inte göra! :P ...men jag tror att det skulle funka! ;)

När lillebror´n vaknade hoppade vi upp på cyklarna för en tur till mormor och morfar för att vattna "lite" blommor. Jag höll på att bli galen av alla myggor!! Jag skojar inte om jag säger att jag hade 20 myggbett när vi kom hem igen... Alldeles vansinnigt mycket blodsugande kräk är det!! Vi har inte suttit ute på altan en enda gång i sommar och ätit middag, det är alldeles helt omöjligt pga dessa kräk... Jag tog på mig pappas fleece med krage för att skydda nacken och Astrids keps för att skydda huvudet mot myggorna, sen sprang jag med vattenkannan. Och MAMMA! du har på TOK för mycket blommor!! ;) ...men fint är det! :) Snart får du komma och vattna mina FYRA uteblommor! ;)

Barnen somnade sött i sina sängar och sen lyxade jag till det med en glass under filten. Såg en film som kallade fram tårarna, jag som aldrig flännar tll filmer...!? Mwn när det handlar om barn som far/ mår illa, så kan det inte hjälpas. Sen gick jag en runda och tittade och pussade på mina (våra) sovande söta barn och viskade hur mycket jag älskar dem. Har jag sagt nån gång hur rik jag är??? ;) (Jo, jag vet att jag har gjort det typ en babiljard gånger!)

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska luta omkull mig i soffan och sova här tills Robban kommer hem och hjälper mig upp med barnen. Eller om jag ska bära upp dem själv... Alfons är ingen lätt match att bära när han sover... Har försökt nån gång att väcka honom så han kan gå upp själv, men han är så vimsig då så det är helt omöjligt att få honom att förstå vad han ska göra! :)

Ojoj, så långt det här blev... Men nu har ni fått hör aom min dag. Vad har ni gjort idag då?? :)

3 kommentarer:

  1. Jepp, hon ser ut som en docka :)

    Kan förstå att det blir varmt att jobba i sånt här väder, men har man tid och lust är det väl bara och köra.
    Själva håller vi på med det minimala projketet "byta räcken på bron". Har målat allt 2 varv innan det ska monteras fast på plats och målas igen. Eller allt och allt, som vanligt fattas en tvärbräda på ca 1,5 meter. Blir oftast så, trots att vi varje gång köper lite extra så det inte ska hända???? Mystiskt...

    Hoppas få se lite bildresultat så småningom av ert slit?
    Jag kommer stolt lägga upp vårt, fast vi har ju inte slitit direkt när jag tänker efter :)

    SvaraRadera
  2. Jag lovar, det kommer att komma bildbevis på övervåningen! Just nu görs det sådant som inte direkt syns... slipas, spacklas... absolut nödvändigt men absolut jättetråkigt! Jag längtar tills det ska målas, sånt gillar jag!

    Så kul med nya räcken. Byter ni stil eller kör ni på samma?

    Btw, jag "hann" inte med att skriva under kommentaren på din blogg, tryckt "enter" för snabbt... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, jag förstod det var du ändå ;)
      Räckena blir i en enklare stilrenare variant, och vi tog bort de där krusidullerna vid varje stolpe vid taket. - "Men vol henderna snyggt?" funderade mor.

      Radera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)