Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 31 juli 2012

Lång och svammligt...

O´boy vilken "gilla"-respons på "sjuk"inlägget här nere... Tackar! :)

Förra veckan var vi i Lycksele. Första natten blev det vildcamping på Enebackens rastplats. Där fick jag en timmes sömn... För mmyggen kom in via ventilationen i takluckan. Det kryllade av dem inne i husvagnen. Slog man ihop händerna i luften så hade man 3-4 döda myggor sen, förstår ni hur mycket det var???? Mitt huvudmål var att hålla myggen borta från barnen som sovde så sött. På morgonen hade Arvid iaf 13 bett i ansiktet, och flertalet på händerna, stackarn... Tur att han inte verkar så brydd av dem. Astrid och Robban blir int eheller så angripna av de blodsugande rackarna, däremot jag och Alfons, stora  svullna blaffer som kliar så in i norden...

När vi kom till Lycksele på tisdan så visste vi att det var kö in på campingen (man kan inte förboka där) Vi hamnade på plats 49 och för sen till en annan vildcamp som vi, även den, prövat förr. Sovde där och på onsdan fick vi plats på Björnvägen 30 inne campingen. Då var det minst 120 st som stod i kö sa de... :)

Gokart, stan, djurpark, golf, skotertävling, skattletning och en massa gamm-bilar har vi bla hunnit med. En av dagarna fick vi främmmade av mor, far, Tobias, Victor och Cornelia, mycket trevligt. Barnen hyrde en trampbil på campingen och cyklade runt. Vid en inbromsning gjorde Astrid en volt ned i asfalten, men det gick bra, bara några skrapsår. Vid sälmatningen tappade hon ned sin foppasko till sälarna. Vi bad djurskötaren att hjälpa oss, så hon bad sälen "Totta" att hämta den, vilket hon gjorde. Hon fick inte upp den direkt så det blev lite extra konster vi fick se. "Totta" fick en fisk i belöning, Astrid en blöt sko och alla vi andra ett gott skratt. Astrid skrattade dock åt det först på kvällen, då hade hon smält det... :) "Tappat bort" henne provade vi på oxå, eller, det var hon som försvann. Och snacka om att mamma-hjärtat hann gå på högvarv innan jag hittade åt henne... *phu* Hon hinner en hel del den tjejen... :)

En jättetrvlig vecka har det iaf varit. Alfons har farit runt bland lekparkerna och hittat massor med kompisar. Vi tvingade in honom vid halv elva på kvällarna då vi tyckte att det var dags att gå isäng...

I lördags kom vi hem och i söndags var vi på den årliga släktträffen med mammas syskon. Lika trevligt som vanligt med mycket kluriga lekar... :)

Ikväll har jag fått följa min käre far på "Tiskdagsträffen" Jag trodde aldrig att jag skulle komma mig i mammas skinnställ, men det gjorde jag! :) Till Fjälbyn gick turen. Och det var så jättekul! Vilken frihetskänsla!! Hade jag vågat hade jag räckt armarna rätt ut och känt "vinden under mina armar", men jag var rdd att vi skulle få kast med motorcykeln eller nåt... ;) Om jag trodde att jag nån gång skulle ha råd att köpa mig en motorcykel skulle jag faktiskt överväga att ta motorcykelkörkortet. Men å andra sidan, som Robban säger, "Man kan ju övningsköra hur länge som helst!" ;)

När jag var ute och cyklade idag så lyssnade jag på P3 (ja, det är det eller P4 jag får lyssna på. Nån annan radiokanal får jag inte in, och bland market-apparna finns bara dansbandskanalen eller tyska Nrj... så av bu och bä, blir det oftast P3... ock smaken är som baken... och P3 diggar jag inte jättehårt...) Men iaf, jag lyssnade på det idag och det var om ordvitsar. Jag snappade upp en del och har dragit dem för Robban nu i kväll, han tyckte att de var jättedåliga...

"-Har du hört om styckmordet i SydAfrika?
-Näe...
-Jag hörde att det var Nelson ManDela..."

"Det var en fattig familj som inte hade vatten inne, utan var tvugna att gå till sjön för att hämta vatten, men de hade ingen hink. -Men de hade en katt som spann..."

*HAHAHA* Ja, visst, de är skitdåliga, men nu är jag så trött att nästan allt blir roligt. Jag är lite impad att jag kommer ihåg nån, oftast då jag ska återberätta något så tappar jag liksom poängen... Sån är jag... :)

Nä, hörrni. Nu går jag isäng!! :) God Natt på er!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)