Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 6 juli 2012

Jag tog ett äpple till "mellis" idag... En chansning kan man säga... Nu mår jag pyton... Tredje gången som jag börjar må illa efter att jag ätit ett äpple, jag tror jag förstått nu att det inte går. Tyvärr äpplen, ni får vara för mig...
Men, om det nu är så att det är gallan som protesterar mot dem, kan den tåla äpplen som värmts bättre då? Alltså typ äppelpaj, äppelmos...? Det vore ju dumt att gå miste om det om galleländet bryr sig mindre då? ;)
Sen så känns det ju väldigt... gammalt, ålderdomligt att få problem med gallan... He ä ju ba gammler´n som ha he... :P

6 kommentarer:

  1. Har du provat äta äpplet utan skal? Hade en arbetskompis som inte kunde äta med skal men utan gick det bra :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skalar alltid äpplena... Jag kanske skulle prova MED skal... ;)Äpplen är ju en av de godaste frukterna, känns onödigt att inte tåla dem...

    SvaraRadera
  3. Jag vet att du tycker att jag är så mycket äldre än dig...men om jag tillhör "gamler'n" då få re va!! ;)
    Det kan funka bättre om man tillagar äpplena, för mig "gammla" går he då ba bra ;))

    SvaraRadera
  4. JA, du är ju faktiskt typ 45 dagar äldre än mig!! :P Det låter bra det, då kanske man måste till att göra en äppelpaj så man får prova hur man mår på det! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag blir också illamående av ej tillagade äpplen, känns tråkigt men så är det har jag kommit fram till.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är heltrist... det är som så enkelt att ta sig ett äpple... och gott är det oxå... *suck* Men nu har jag iaf ätit äppelpaj och det gick finfint, så vi får använda äpplena till det ist! ;)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)