Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 1 juli 2012

Snurra min värld

Idag har vi varit på festivalen. Barnen har fått åka karuseller. Och jag me... Inte min favoritgrej, men vad gör man inte för barnen? De åkte pariserhjulet (å jag me), larven, och en annan "barn"karusell. Sen ville Alfons åka en som snurrsnurrsnurrade massor... Jag kunde ju inte låta honom åka den själv, och som sagt, vad gör man inte för barnen? Så jag och Alfons satte oss i snurrvagn... Jag som varit uppe inatt för att jag mått illa, fick tillbaka illamåendet innan det hade börjat snurra... Alfons försökte skoja med biljettkillen, men han fattade inget... Jag förklarade för Alfons sen att han nog inte kunde svenska... "-VA? Kan han inte svenska???" :) Sen satte den igång och SNURRADE!! Nåt så vansinnigt mycket. Man fick pressa huvudet bakåt för att det inte skulle slänga hur som helst. "Ångrar du dig?" frågade jag, "JAAAA! MEN DET ÄR FÖRSENT NU!!" ropade han tillbaka. Men innan snurrandet (äntligen) var över, tyckte han att det var kul och ville åka igen... Nästa år ska vi lejja med oss någon som tycker om att åka karuseller, som kan åka med honom! Min värld snurrade flera timmar efter den karusellen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)