Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 10 juli 2012

Igår var Victor här och klippte gräset åt oss. Sen for vi allihopa till Korängesjön och badade. En olycka händer så lätt (och fort) och Alfons fick en sten i huvudet. Blodbad stoppades med badlakan, och snabbt som rackarns fick han som ett extrahuvud (bula) på huvet.  Men hippsvipps så var han nere och badade igen, och på kvällen fick jag duscha bort det torkade blodet från håret. Tur det går över fort för dem! :)

För nån vecka sen när jag var på stan köpte jag en nattskjorta till mig själv på rean. (Hela 50:- kostade den! ;) ) Jag har i stort sett bara urtvättade t-shirtar som pyjamas annars. Imorse när vi satt i soffa och myste tittade Alfons på mig och min nya nattskjorta och sa "Mamma, varför har du finklänningen på dig??" *haha* Kul att nån tycker att man är fin iaf! ;)

Idag blev det våfflor till middag, när jag hade gräddat sex stycken våffor så gav våffeljärnet upp... Så vi stekte resten av smeten i stekpannan, typ som plättar. Men nej, nej... inget som rekomenderas, det blev ingen höjdare alls...

Jag har blivit lurad in i "Wordfeud"-träsket. Jag skyller allt på min kära svägerska!!! :P Men jag är verkligen helt kass i det... :)

Ikväll har vi varit och hälsat på storebror Peter och barnen. Trevligt trevligt! Barnen busade på och vi fick sitta och surra ett tag. Barnen somnade på vägen hem så de var bara att bära isäng! Sånt gillas!! :)

Nu har det slunkit ned några limpmackor i magen... vi som i princip aldrig kvällsfikar längre gjorde ett undantag ikväll då våra magar kurrade så... De misslyckade våfflorna mättade inte så bra... ;) *ursäkt*

2 kommentarer:

  1. Kul! Vad heter du på wordfeud??? / Jessica

    SvaraRadera
  2. *haha* Vill du ha nån att utklassa?? ;)
    "Katarina Melander" :)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)