Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 16 mars 2011

bak

När vi kom hem från sjået idag så gick vi och hämtade posten. Vid grannens utfodringsbås stod det ett tiotal rådjur och mumsade på lite mat. De blev givetvis rädda när pratkvarnen Astrid banade sin väg fram mot dem. Men de for int eså långt, så vi klättrade upp på en snöhög och satt och tittade och vinkade till dem. Mysigt.
Barnen har haft kompis ikväll, det är så roligt att höra hur de leker! Jag har stått i köket och bakat lite, och skrattat för mig själv åt deras fantasi, den är helt otrolig!! :) Bakandet ja... jag har kastat en hel del kakor från frysen för att rymma nytt... Det är, tro´t eller ej, ingen som fikar särskilt mycket i detta hus, det blir då man får främmande, och det är ju inte så ofta... Men jag tycker ju att det är så roligt att baka, så jag kan ju inte låta bli... Igår bakade jag ju oxå, det skickade jag med Robban på jobbet! Ikväll har jag bla gjort en vanlig hederlig tigerkaka, och den blev misslyckad!!!??? Efter typ halva tiden i ugnen så bara *poff* så exploderade halva kakan... skitkaka... Så nu finns här "råskockerkaka"... ibland har man tur att det kan försvinna i nåns sugen mage... annars åker den oxå i bingen! :)
Robban och farfar är uppe och sjåar, barnen fick vara vakna längre ikväll eftersom vi är lediga imorgon, Astrid hittade jag sovandes i soffan...
Nu har jag tänt lite ljus och ska mysa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)