Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 8 mars 2011

Bygglov

Jag och barnen har sportlov!! Pappan i huset har bygglov!! :) Det händer grejer nu vill jag lova! Jag blir så in i bombens glad av allt byggslammer som Robban och pappa åstakommer under dagarna! Och jag blir så glad av att se allt som händer!! Nytt fönster har kommit på plats idag, det har byggts takvinklar och isolerats. Det ryktas om att en vägg kommer att byggas imorgon!! :) Det blir ett himla före av dem nere i hallen, men det tar jag så gärna!! Alfons är uppe och (st)hjälper dem mycket. Jag och Astrid sköter hushållssysslat; lunch och fika.
Idag blev det raggmunkar å fläsk till middag. Har haft en tjälknöl i ugnen hela dagen, den ligger i saltlag nu så imorgon får vi smaka hur det blev. Jag har aldrig gjort det förrut...
Ikväll har vi varit till byastugan och fikat semlor och haft avslut på en förening. Barnen var de ända barnen där, men de skötte sig mycket bra! Jag hade lovat barnen tidigare idag, när det var soligt och varmt, att vi skulle gå dit med bobarna, det ångrade jag när vi väl skulle gå, det blåste inte lite!!! Men de klagade inte! :) Väl hemma igen så for Robban iväg för att ragga upp en släp. Jag skulle skynda isäng barnen, men det vet väl alla småbarnsföräldrar att barn inte går att skynda på...!? När jag väl fått på dem pyjamas och alla leksaker var bortstädade och de låg i sina sängar så började ropen... "Mamma, jag vill ha kvällsfika!" ...vi hade en liten stund innan kommit överrens om att det inte behövdes eftersom de just fikat en semla, men ok, en smörgås till Alfons så han skulle bli nöjd. Sen började Astrid ropa "äääällliiiiing" Vi hade just diskuterat pyjamaser, hon fick tillslut välja pyjamas själv och då blev det Spindelmannen, så jag sa bestämt åt henne flera gånger där hon låg och ropade att "NEJ! Det blir inte natt-klänning (nattskjorta) för du valde själv spindelmannenpyjamasen!" Tillslut tog hon ut tutten och talade tydligt om för sin mamma att det var VÄLLING hon ville ha... *haha* Nu sover de så sött iaf! :) Robban har int ekommit hem än, men det hade jag inte förväntat mig heller! ;)
Imorgon väntar en ny byggdag!

2 kommentarer:

  1. Kul med byggslammer! Det är härligt när det händer nåt! Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Jag väntar att "ilet" ska infinna sig hos Mattias så vi får klart våran övervåning. //Emma

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)