Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 18 mars 2011

Klistermärken

Igår blev jag oxå så sugen på att baka, så jag tyckte att pappa kunde ta med sig och bjuda på sitt jobb! Cupcakes blev det! :)

I ett försök att få sova godare på nätterna så har vi gjort ett belöningssystem för Alfons. Kanske knäppt men... Om han somnar utan tjaffs på kvällarna och sover i sin säng hela natten, så får han ett klistermärke, när han har tio klistermärken så får han en liten grej/ leksak. Det här är tredje natten sen vi började och han har hittills bara ett klistermärke. Igår morse när jag frågade varför han inte sovde i sin säng så svarade han (med gråten i halsen) "Men mamma, jag skulle bara säga en sak till dig, och sen glömde jag vars min säng var!!!" Imorse försvarade han sig med "Jag drömde att det här var min säng!?" *haha* Ja du lillgrabben, det dröjer nog innan du samlat ihop tio märken... ;)

Jag jobbar i helgen... jag hoppas att den ska gå fort, fast jag har int eså långa turer så det ska den nog gra!

Lev och må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)