Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 9 mars 2011

Tänk

Tänk om man nån gång kunde få komma ned på morgonen med glada barn... Bråken börjar uppe direkt vi vaknar. Alfons vill inte gå i trappen själv då det inte finns nån ledstång, så jag bär båda, och då är det bråk om vem som ska stå vars och vem jag ska ta först. Väl nere tar nästa bråk vid, Alfons vill se barntv och Astrid vill se "Eeemiiiil" på dvd. Film kan man ju se när som helst medans barntv bara är på morgonen, så Alfons får som han vill vilket givetvis resulterar i en rasande Astrid (jadå, det är samma visa VARJE morgon!!) vilket gör Alfons arg då han inte hör vad de säger på tvn, så han skriker åt henne vilket gör lilltrollet om möjligt ännu argare... *phu* Sen lite tjaffs om frukost, vem som ska ha vad och dricka ur vad, vilka kläder som ska has...
Idag är det sista dagen som pappa är här och bygger. Jag ska baka en tårtbotten och försöka komma mig iväg å handla.
Astrid pratar som aldrig förr, är i det närmaste aldrig tyst. Slutat med blöja har hon oxå, hon är jätteduktig, det har inte hänt många olyckor. Fick hon bestämma skull ehon inte ha blöja på natten heller, och blöjan är oftast torr på morgonen, men för säkerhetsskull... :)

2 kommentarer:

  1. Dom ser snälla ut på bilden i alla fall :-)

    SvaraRadera
  2. Våra tjejer får välja kläder kvällen innan, och det blir det dom får ta på sig på morgonen. Ibland under protest ;) Dom är dock (snart) 4 och 6 år. //Emma

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)