Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 19 november 2009

nattjobb

Idag har vi som haft en mysdag! Alfons och Astrid har busat idag, lekt och jagat varandra och jag har bara skrattat åt dem. De har verkligen glädje av varandra!!! =) Astrid sovde över tre timmar idag!!! Helt otroligt! Det var skönt att få lite "egen" tid med Alfons! Vi hann ganska mycket, vi har tvättat fyra maskiner tvätt, vikt och hängt, rensat bland Astrids kläder och lagt bort dem, sprungit runt med tumstocken och fantiserat om lite nytt i huset, städat och rensat i pussel och boklådor, dammsuga... Hade tänkt baka, men äggen var slut... Däremot så gjorde jag hamburgare till middag! Riktigt gott vart det faktiskt! Och himmelens enkelt! Bara köttfärs, riven lök och kött- å grillkrydda!! *mumma*

Alfons har varit lite kämpig att få att somna på kvällarna, så i veckan då vi har varit hemma så har han inget sovit på dagarna, och det har gått betydligt fortare på kvällarna! Fats jag saknar lite den lilla timme som jag oftast fick vara själv och vila tankar och öron...

Jag vet att jag skrivit förr att Alfons har så mycket frågor, och de tar verkligen aldrig slut! Det är allt från "varför har Astrid en röd tröja idag?" till "vars är han som har byggt det här huset?" Den första frågan är ju ganska lätt att svara på; "för att den passar till byxorna" men den andra är lite knepigare, för där finns det såååå många följdfrågor man kan komma på... "Han är uppe i himlen!" "Varför då?" "För att han var gammal!" (han tänker lite) "mamma, på ditt jobb är dom gamla?" "Ja!" "Varför är inte dom uppe i himlen?" "Ehh...!" Ja, det är inte lätt. Han har väldigt mycket frågor om mitt jobb nu... en morgon ville han inte fara på dagis, han ville följa mig till jobbet ist. Får väl se om det passar nån gång...

På tal om jobbet, så är det precis där jag är nu!! Jobbar första nattpasset! Klockan är nu 02.57... jag har gjort bort all städning och tvättning... de sover ÄN SÅ LÄNGE gottit i sina sängar! =) Jag är glad att jag har virkningen med mig! Kanske att den kan bli klar nån gång...! Trodde att jag skulle vara mycket mer mörkrädd, men icket... inte än så länge iaf! =P Tycker att det är ganska mysigt egentligen!! =)

Nä, nu ska jag ta och gå en runda!!
Hoppas att Ni sover gott i era sängar! (eller soffor...!?) ;)Själv så ska jag gå och sova då era väckar klockor ringer!! =P *haha*
Natti natti!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)