Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 26 november 2009

stressig dag... för en gångs skull...

Ojojoj, vilken dag!! Började jobba klockan sex, halv elva for jag in med "min" dementa lilla tant till röntgen och sedan vidare till akuten. Där fick vi vänta, och vänta och vänta... Doktorn som tillslut kom såg inte ut att vara äldre än 20 år, långt hår uppsatt i knut (!!?) och världens snusprilla under läppen, men han utgav sig ju för att vara doktor, så då må han ju ha varit det oxå! (men man får givetvis se ut precis hur man vill! Jag tyckte bara att han såg så ung ut, att jag undrar när han hunnit utbilda sig...) Men snälla; tänk på att inte alla gamla människor hör dåligt!!! Vissa hör jättebra, och man behöver inte skrika dem i öronen!!! Fyra timmar senare, utan mat i magen (då jag for före lunch) fick jag fara tillbaka på jobbet igen. Jobbade ett litet tag och sedan hämta barnen som skulle ta vaccinet. Alfons har ju hela tiden sagt att han inte vill ta en spruta. Och jag har så dåligt samvete att det gick till som det gjorde, för jag var stressad och vrålhungrig och sköterskan var stressad så det var bara att hålla fast Alfons så hon fick sticka, jag hade ingen chans att tjollra bort honom, och har skrek... Sen var det Astrids tur, hon blev arg för att hon inte fick ta leksaken som Alfons hade, så hon skrek oxå... Och vet ni va mer?? De hade SLUT glass!! Det tycker jag var jättedåligt!! Ingenting fick dem!

När vi kom hem så fick vi främmande av världens bästa Cornelia! Så Alfons fick en lekkamrat! =) Jag fixade middan och gjorde klart cupcakes som jag skulle ha med mig ned på bönhuset där vi har haft "Adventscafé" ikväll! Men tårtbuffé!! =) Trevligt!

Imorgon boder det ska städas... men vi får se om den saken... så ni som kommer imorgon kväll, försök att kisa hela kvällen så ni inte ser allt stök och damm!! ;)
Nu avslutas dagen med lite dataknappning och soffsittandes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)