Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 1 januari 2011

1/1 -11

Vi hade ett mycket trevligt nyårsfirande igår!! Nyårs för oss har blivit en afton i ätandets och matlagandets tecken!! Vi åt och åt och åt...

Meny:

Snittar, baconinlindade dadlar

Skinkcreps

Potatisgratäng med Vb-ost, grillad fläskfilé, champinjonsås,ugnsrostade grönsaker, sallad, hemmagjorda vitlöks/vb-ost bröd

Kladdkaka, dumlegrädde, aftereightkaka, glass, limetårta

godis

Efterrätten intog vi vid halv elva, så vi hade som fullt upp hela kvällen med att äta. Barnen fick sitta i eget rum vid eget bord, och skötte sig mycket bra. Det gjorde vi nog allihop! :) Astrid somnade kring elva. Sekunderna före tolvslaget stod vi med glasen i handen, beredda att skåla, då ställer Alfons bort sitt glas och ska gå och kissa!!!! Snabbt hämtar jag tillbaka honom, inväntar tolvslaget och skålar, sen springer vi på toa!! :) Samtliga ut och titta på raketerna, utom jag och Alfons, han tycker inte om smällarna så vi är inne varje år. Han satte sig nöjt vid bordet där han fick ha alla skålar för sig själv!! :) Sen stod vi inne och tittade på fyrverkerierna!! :) Vi for gem vid halv två, då var Alfons fortfarande vaken, men han somnade i bilen hem! :)
Nu har vi haft sovmorgon och myst till "Pettson och Findus".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)