Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 13 januari 2011

Semlor

När Alfons kom ned imorse så låg där en julklapp till honom på köksbordet!!! Tomten hade lämnat den hos Karro, "så tokigt, mamma!!!" ;) Han blev jätteglad över Blixten-pusslet och han har aldrig haft ro att bygga ett pussel helt själv, men det här gick ju alldeles finfint!!! :)
Jag har varit och klippt mig idag så barnen fick vara hos farbror och faster ett tag och busa. "Min" frisör är tjänstledig så jag fick en annan, och jag blev jättenöjd!!!
Alfons har tjatat om att hockeyspelet ska in i flera dagar, idag lovade jag i ett svagt ögonblick att jag skulle fixa det. Så jag plumsade ut i sommarböninga och hämtade det, konstaterar helt kort att det har kommit en del snö...Vi kröp upp ett tag i Alfons säng, jag och barnen, och slummrade till "Toy Story", riktigt mysigt, fast sängen kunde ha fått vara aningen större...
Efter middan blev det semlor!!!!!!!! *mumma* Barnen visste inte riktigt hur de skulle äta dem, Astrid mumsade i sig grädden, Alfons är som jag och gillar inte för mycket grädde, så han skrapade bort den och försökte gapa över... men annars så åt de inte så mycket. Men kladdiga blev de, så det fick bli dusch efteråt. Sen lite lek och sedan isäng.
De har bråkat och tjaffsat i princip hela tiden vi har varit hemma idag. Astrid har haft skrik/spark utbrott otaliga gånger, och de flesta av gångerna har jag ingen aning om varför... Nu har jag stökat undan lite, övriga sover och ljusen brinner så fint på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)