Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 15 januari 2011

nagellacksäventyr

Jobbar eftermiddag även idag, börjar kl 15.00. En mkt lugn förmiddag har förflutit med hela familjen, frukost, tvmys och bus. Barnen ville ha naglarna målade så så fick det bli. Hade vi inte haft Aceton hemma hade nagellacksmålandet kostat oss: en köksstol, ett köksbord, en del av köksgolvet och två par byxor.... Astrid fick nämligen upp en av flaskorna själv... Jag fick även pannan målad och någr afina rejäla slingor i håret, av den klatshiga färgen neonrosa!! Men som sagt, vi hade aceton hemma och det mesta gick att rädda! :)

Jag har ont i munnen... En kindtand har liksom ändrat läge... jag antar att det är visdomstanden som knuffat bort den... jag gruvar mig för att ringa tandläkaren...

Pappan och barnen ligger på golvet och busar. De har jättekul och jag förmanar dem om att sluta INNAN någon gråter... Men de lyssnar (som vanligt) inte på mig... och nu gråter Alfons...

Kanske att man skulle försöka hinna baka lite innan det är dax att fara på sjået...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)