Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 7 maj 2011

lördagkväll

En jobbardag kvar, sen en ledig dag!! :)
Efter middan som idag avnjöts hos mor och far så begav vi oss hem och satte igång med lite trädgårdsarbete. Planterat lite blommor och lagt lite stenar. Barnen har varit jätteduktiga och hjälpt till, och fint blir det!! När jag och barnen var och hämtade stenar så träffade vi på en ödla, ja, frågar ni mig så var den stor, typ 10 cm... ;) Men jag behärskade mig nåt så in i bombens bra... för ödlor är ju enligt mitt tycke nästan lika läskiga som ormar. Jag stod minsann kvar med barnen och tittade och berättade att ödlor kan tappa svansen. Alfons stod tätt intill mig, Astrid däremot som saknar allt vad vett innebär stampade på den och ödlan gjorde volter och kringlade sig ett tag, -helhäftigt tyckte hon. Svansen "trillade" lös och låg och sprattlade och det var oxå mycket imopnerande enligt henne, hon lekte ett bra tag med den... *huvva* Det kryper i kroppen på mig när jag tänker på det... Men jag är lite stolt över mig själv! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)