Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 31 maj 2011

skrot

En riktig skrotarförmiddag har vi haft idag. Sett film, spelat spel, byggt kojor... Lunchen intog vi i pyjamas...(!!!) och när vi svalt sista tuggan ringde telefonen. Det var från dagis som undrade om Alfons kunde komma en halvtimme tidigare så han kunde följa med "Loke"-gruppen ut på äventyr. Och det var klart att han ville :). Så pyjamasskrotandet fick ett abrupt avslut, en halvtimme senare infann vi oss på dagis (i kläder). Jag tycker att det var jättesnällt av dem att tänka på Alfons! Jag fick dock lite dåligt samvete. Han ville ha keps, men det fick han inte, utan han fick ta mössa för jag tyckte att det var så kallt, och han behöver inte bli mer snorig än vad han är. Och när vi lämnade på dagis så hade alla andra barnen keps på sig, eller så var de helt utan på huvudet... Men Alfons sa inget, han hade nog glömt det... :)

Jag började jobba halv två, med finaste "Catlin". Som vanligt med henne så är det många glada, tokiga skratt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)