Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 20 maj 2011

Lycka...

Så har jag snyftat mig genom "Jakten på lycka"... jag tror att jag sett den förrut, men den är ändå så sorglig... en sån film där man tänker att man ska vara tacksam för det man har, och aldrig att jag då ska vara arg på mina barn nån fler gång... Fast det går ju inte, om man försöker tänka lite realistiskt...
Jobbat idag... När jag hämtade barnen från dagis var Astrid redan på sämre ilet... Hon hade inget sovit och allt var bara fel. Inte skulle hon ut från dagis, det var fel tutte, fel en som öppnade dörren, fel på byxorna... ja, ALLT var fel. Jag försökte gulligulla och locka så mycket jag bara kunde för att få in henne i bilen, istället för att stå på parkeringen och gallskrika. Det gick inte. Jag fick med all min mamma-kraft sätta in henne i bilen och ta på henne bälte... det var en pärs, sen skrek hon som en galning större delen hem. Hon somnade tillslut och var sedan nästintill omöjlig att väcka...
Efter middan kom Cornelia och busade. Vi var ute och sjåade med plattorna, var tvungen att ta bort några rader som jag kämpat så med att få dit... Vi ringde efter Tobias så han kom och hjälpte oss, tur att vi har honom!!!
In och myste lite och såg "Så ska det låta" sen gick barnen isäng, Alfons somnade på stört, Astrid hade väldigt mycket ogjort och osagt innan hon äntligen la igen sina färg-obestämdbara ögon...
Jag är hungrig som en gris, men jag ids inte göra nåt att äta, så jag tror jag kryper isäng istället! Sov så gott!!

1 kommentar:

  1. Tänkte bara säga att jag har försökt kommentera flera gånger men det blir bara error. Men nu gick det;) Och sen vill jag oxå se fler bilder på huset och tomten. Och på barnen så klart! =) KRAM

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)