Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 1 maj 2011

Lördagnatt

Ojjj... ord är väl överflödiga... men HÄR är jag! :)

Under påsken var vi i Jäkkvik med mor, far och Tobias. En mycket mycket trevlig påskhelg!!! Solen sken på oss och lämnade sitt spår i form av kräktfärg i ansiktet på oss! Alfons hade en jobbig natt, då vi missat att smörja in ena örsnibben, så den var så ond så ond av solen. Astrid är ju kanske inte mest lämpad till att befinna sig i en husvagn... hon gör ju som vanligt lite som hon tycker att man får göra, tex spruta ut mjölk ur munnen, spotta ut mat och dyl...

Valborgsmässobrasan (heter det så) är nu nedbrunnen. Vi grillade till middag och sedan begav vi oss ned till byastugan (?) barnen på cyklar och vi till fots. Fikade gott och tittade sedan på brasan. Jag gick hem lite tidigare än Robban och barnen, jag hade tänkt hinna sova lite innan jag skulle he mig iväg för en natts vak här på Nygården, nån sömn blev det inte, men jag vilade iaf!

Ja, som sagt, här sitter jag nu på jobbet... Tanken slår mig att man har ett ganska konstigt jobb iaf... Fint, men konstigt. Att sitta och hålla någons hand in tills det sista andetaget är taget... en märklig känsla, men ändå fin...

1 kommentar:

  1. Jag har saknat dina inlägg. Jag är ju kass på att kommentera, men läser gör jag! /Emma

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)