Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 25 januari 2012

Alfons kom på att han ville in på bibblan efter förskolan idag, och vi hade tur, de hade öppet. Mer och mer ska man då måsta göra själv, nu fick vi en pinkod så att vi kan låna böckerna själva... sju böcker kom vi iaf hem med. Så när vi kom hem hade vi mysstund i soffan och läste.

Till mellis ville de ha "mormorgröt" (mannagrynsgröt) och det är nåt som de verkligen slevar i sig, tacksamt! :)

Kvällssagan handlade om Billy som var arg, utan någon egentlig anledning, hoppades att det skulle ge Astrid en tankeställare... men jag tvekar..! ;) Tjaffs som vanligt när hon lagt sig. Fast först tindrade hon med ögonen och sa "god natt mamma, jag älskal dig!" Sen blev hon arg för att jag var i samma rum som henne och hon sa åt mig att gå ut, tillslut gjorde jag som hon sa, efter en stund ropar hon "Mamma, kom hit för i h*****e!!!" Men näe, lilla stumpan, den gången fick du inte som du ville! :P Och mamma, det är INTE jag som lär henne de orden!! :)

Imorgon är vi lediga, jag hoppas att de tar en liten sovmorgon, och att den lilla rabiata vaknar på gott humör. Näe, nu är jag nästan taskig, Astrid har "mognat" mycket sen hon blev storasyster, det är inte alls samma arga tjej som för några månader sen, men hon är nog på väg in en ny trots... Men det är väl som de säger, det är de 18 första åren som är jobbigast... ;)
Själv känns det som om jag skulle behöva sova ett dygn för att bli något så när "normal" igen... Men, det är ju så här att vara småbarnsförälder, då SKA man vara trött!! :)Jag önskar att jag kunde lägga mig då de stora är på förskolan, eller krypa till kojs iaf före kl 22 på kvällarna... men nej, jag har nån störning där som gör att jag inte förmår mig om det... Jag ska sova när jag blir gammal! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)