Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 11 januari 2012

Hon kämpade på bra!! Men faktiskt så var det jag som drog längsta biten, med båda på boben. Vi gick ned till E4an och postade några brev, det var jättehärligt ute!! Stannade på byagården och sopade av bron och hoppade i några snöhögar oxå. Det är så underbart härligt att kunna vara ute och röra på sig igen!! :)
När vi kom hem igen myste vi till film och åt mellis. Sen har vi bakat lite kakor, gjort lite mat till matlådor och, fast jag sa att jag aldrig skulle göra det igen så har jag gjort det, gjort palt till middag. Nu är barnen badade och lagda och jag ska baka lite tekakor tänkte jag, men mjölet var slut. Så jag hoppas att Robban har med sig det när han kommer hem från mötet... Men jag måste erkänna att nu när jag äntligen fått sätta mig ned så ångrar jag nästan att jag påbörjat tekakebaket... det är farligt att sätta sig ned! ;)
Det ringde nyss en kille (på mobilen!!!!!! :/ ) från nåt ställe som ville hjälpa mig med mitt pensionsparande val... Han fick dra hela ramsan som han hade att säga, och då och då fick han in "visst, Katarina??" och jag avskyr när de pratar som om vi känner varandra! Jag tyckte återigen att min bank kunde sköta det där åt mig som jämt tidigare. "Men det här kostar bara 679 kronor per år och då ingår efterlevnadsskydd gratis!!" kontrade han med. "Såvitt jag vet gör banken det gratis, och efterlevnadsskydd har jag redan" svarade jag. "Ja, men på banken måste du ju betala för efterlevnadsskyddet, här får du det gratis!!" Då sa jag Tack och Hej, och han snäste av mig... Är det bara jag som är dum eller? Det är väl inte gratis när jag ska betala 679 kronor per år heller????????? Nu ska jag hänga tvätten och stöka ur diskmaskinen! Robban har fortfarande inte kommit hem, så det blir nog sent kvällsfika ikväll... ;) Nygräddad tekakor med parika på... *mums* :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)