Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 3 januari 2012

Idag har huvudet värkt, halsen hat rivit, näsan har runnit och magen varit i olag...
Men vad gör väl det, snön har ju vräkt ned även här, så det var bara att klä sig och gå ut i det faktiskt ljuva vädret! Snön var tung, precis som alla andras snö. Jag skottade typ halva uppfaret, sen blev det bara en gång ned till där farbror Sören redan skottat med traktorn. Jag tycker att vi har en värdelös spade, så jag använde barnens snöspade... tyr att det oftast är Robban som skottar i detta hushåll, för han tycker att vi har en bra spade! :P

Grannarna var förbi idag och ville ge barnen en spark de hade hemma, lyckliga barn. Men jag fick många avbrott i mitt skottande för att medla dem emellan om vems tur det var att sparka. Vi har en till barnspark, men den är nere i fuse, och dit kommer jag mig inte.
Robban och Astrid gick ut och skottade färdigt efter middan, jag och Alfons tog fram pysselgrejerna och klippte och klistrade ett tag. Han är så kreativ! :) Astrid hann oxå med att göra ett kort när hon kom in! :)
Nu ska jag passa på att mysa med Arvid ett tag. Det blir inte så mycket av den varan på dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)