Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 17 januari 2012

Bakade bullar idag. Men jag tror banne mig att det var sista gången jag gjorde det, det går bara inte att göra små, söta bullar!! Stora pladusker blir det... *suck*

Hämtade hem barnen från förskolan. De hade haft besök av "Tut och Tjut", två clowner. Astrid hade inte alls uppskattat deras besök, hon förstod nog inte att det var på skoj, hon hade sett på dem med skräckblandad förtjusning, tätt tryckt mot en av fröknarna.

For till mormor och morfar sen, där bjöds vi på middag, supergott!! Och så härligt att slippa laga mat själv nån gång! Ddet är inte det att jag inte hinner laga middag, jag är bara så less på det, först att komma på VAD man ska göra, och sen göra det. Har börjat försöka göra veckomatlistor för att det kanske ska bli liiiiite "roligare", veckans matsedel:
Måndag: Hemmatrillade köttbullar och stuvade makaroner
Tisdag: Våfflor (Men nu åt vi ju hos mor och far ist :))
Onsdag: Palt
Torsdag: Korvstroganoff och ris
Fredag: Hemmagjort skrov
Lördag: Rester
Söndag: Lax och potatis

När barnen var i pyjamas satte vi oss i soffan för att läsa kvällssaga, Astrids tur att välja bok, "Mamma Mu åker bobb"... det var alldeles för lång för mina trötta ögon, men vi lyckades iaf att kämpa oss igenom den!! :) Sen somnade de på stört båda två! Eller Alfons kör ju som vanligt sitt race (ja, vi har samma dialog VARJE kväll) "Mamma, jag kan inte sova!!" "Nähe, men ligg vaken då!" svarar jag, och en minut senare sover han. Men det ska lixom sägas iaf! ;) Jag tror att mamma sa så till mig när jag var liten...

Robban är uppe, jag var upp för en stund sen och kikade vad han gjorde (han levde om så förgjortat, men jag tycker om oljudet!!! :)) och blev så glatt överraskad när jag kom upp, det blir sååååååå fint!!!!

Nu ska jag snart ta mig en husmans. Ikväll börjar "Body of proof" om, ganska bra tycker jag. Annars är det inget på tv nu som jag följer... lite tråkigt... Men det känns som om jag skulle kunna somna i soffan ikväll... det är inte likt mig, men jag är så trött...ZzzZz

Sköt om er!

1 kommentar:

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)