Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 24 januari 2012

Mamma: Det ser ut som att det var på lördan eftersom jag skrev det efter midnatt...! ;)

Agneta: Västerbottensost-lax:
Lägger "portionsbitar" av lax i en form, saltar och pepprar dem. Kokar ihop: 2 msk smör 2 msk mjöl 1 fiskbuljong 1 dl vatten 3 dl grädde ev. 1 dl vitt vin
Häll över fisken och strö över Vb-osten. In i ugnen 200 grader i typ 20 minuter.
Astrid har varit så i gasen idag. På bra humör, men inte tyst en sekund. Och har hon inte haft nåt att säga har hon iaf låtit på nåt sätt. Och jag blir alldeles tom i skallen när hon är så. Efter kvällssagan sa vi god natt och de kröp ned i sina sängar, Alfons somnade på stört. Astrid är inte kul vid sänggåendet, hon har såååååå mycket ogjort och osagt. Ikväll har hon haft frågor så som "Visst val det länge sen vi val på "Lakkanpää"??" "Mamma, näl du hängel tvätt, visst kan våla tlosol (trosor) hänga på samma pinne då?" Ja, du vackra lilla männskobarn... Och det spelar ingen roll om jag besvarar hennes frågor i tron att hon ska bli nöjd och lägga sig och sova, eller om jag nonchar henne... hon ger sig inte... JO, det är klart till slut så somnar hon ju, men då är denna mammas tålamod ganska slut! ;)

1 kommentar:

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)