Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 30 augusti 2012

Det här med mobiltelefon...
Jag finner fler och fler fördelar med att ha en gammal, stor, tung och otymplig telefon, ist för min lilla fina android...
 
-Jag har ju redan nämt att jag ser den som ett vapen mot ex mördare eller älgar :)
-Idag när barnen för en gångs skull lekte så snällt tillsammans hade det varit så enkelt att ta en lugn stund för mig själv med telefonen och kolla runt på nätet, men istället blev köket städat :)
-Jag är ju ingen telefonpratare, skickar hellre sms. Men det är så invecklat krångligt att knaggla fram ord på den, så det blir betydligt mindre oviktiga sms skickade, vilket ju oxå blir billigare :)
-Att ha den i fickan (vilket jag egentligen aldrig har, hade inte min lilla fina i fickan heller, men idag hade jag av nån anledning den där...) när man tex går på toaletten, så behöver jag bara knäppa upp knappen i jeansen så åker byxorna ner av sig självt av tyngden ;)
- Då jag väl får mig isäng så kan jag lägga mig att sova direkt, utan att wordfeuda x antal minuter först...:)
 
Ja, ni ser! Fördelar! ;)
 
 

4 kommentarer:

  1. Sånt där kallas för positivt tänkande Katarina!! ;)/Ujjan

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja, det knske är så det kallas! ;)
      Kram

      Radera
  2. Hej! Har du läst artikeln "Tyst, mamma wordfeudar"? Tänkvärd!! Även jag kan känna mig som barnen i artikeln när mina "barn" sitter med telefonen! Kram KMe
    PS! Googla på citatet. DS


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :)
      Jag hade inte läst den, men nu har jag det, och det är ju så sant så sant!!
      Fast jag försöker (försökTE ;)) att int esitta och flippa med den då jag var med barnen, eller andra för den delen, då jag oxå tycker att det ser illa ut när man är bland folk.
      Men mycket tänkvärda ord! ...kanske skulle lägg aupp den här! :)
      KRAM

      Radera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)