Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 30 augusti 2012

Torsdag, vi har skickat iväg Alfons med bussen. Har satt igång en film till Astrid i tron om att hon kaaaanske ville sitta och se den så att jag kunde röjja undan lite. Ja, det kan tyckas att jag kanske städar och plockar jämt... och stundvis känns det så oxå. Men med tre barn och en gubbe som drar fram och "tappar" saker precis där de står, så blir det en hel del plock. Och då vi bor på relativt liten yta känns det stökigt nästan direkt... Jag längtar efter att få kliva över saker i trappen som ligger och dräller... Längtar efter att få se barnens stökiga rum och att dra dammsugaren uppför trappen... Jag längtar...

Hur som helst, att sitta framför tv är ju inte Astrids starka sida, så jag får nog engagera henne i städningen. Arvid har äntligen somnat, den lille gnölpellen som bara ska bäras...

Och nu stängde Astrid av tv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)