Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 22 augusti 2012

Kommer ni ihåg de där mobiltelefonerna som bara hade en liten liten display med knappar under? De där stora telefonerna som inte alls är särskilt bekväma att ha i fickan, det känns mer som en tegelsten? De där som man i princip bara kunde ringa med, kanske skriva sms? De där som man kunde knappa in nå slags koder för att få olika ringsignaler? De där som varken har kamera eller radio? De där som bara behöver laddas en gång i veckan?

En sån har jag nu...

Igår fick jag olja på mina jeans i stressen att få iväg Alfons till skolan. Så fort jag kom hem gnuggade jag in fläcken med galltvål och slängde in dem i tvättmaskinen. Gick till köket och slogs av tanken "vars är telefonen?" Ett snabbt genom sök av huset sen stänga av tvättmaskinen. Vet ni hur långa minutrerna är när man väntar på att spärren till luckan ska släppa och man äntligen kan öppna den? Skitlånga. Där inne låg iaf min telefon. Djupt nere i vattnet... jag skyndade att ta isär den och försöka torka den, men den ser ut som ett akvarium... jag antar att den är körd... :´(

Så nu har jag en gammtelefon. Jag gissar att det är typ 10 år sen jag hade den. På sätt och vis ganska skönt att inte ha tillgång till wordfeud, facebook, bloggar osv jämt. Men jag saknar kameran. Och musiken. Och den är stor och otymplig... men men... Fläcken på jeansen gick bort iaf!! ;)

Jag försöker skylla det på Robban. Det var han som inte satt tillbaka kulskyddet på bilen... ;) Men he lönsch ju int ändå...

3 kommentarer:

  1. Jag har tvättat 2 av Gurras telefoner, och som det inte var nog, den senaste torktumlade jag också. Fattade verkligen inte vad det var för OTROLIGT irriterande klonkande ljud förrän jag öppnade luckan. *SUCK*

    Avstressande och skönt att inte ha tillgång till internet hela tiden, det upptäckte jag nu under Rhodosresan, men snart är man väl "beroende" igen.

    SvaraRadera
  2. och jag tyckte att jag var som så snabb med att få ut den, den låg inte där inne och badade mer än max 10 minuter... men den var känslig, den rackarn... ;)
    Har ni kunnat laga de telefonerna, eller har du vart tvungen att köpa ny åt honom?? ;)

    SvaraRadera
  3. Den ena var stendöd, den andra lite krasslig så jag kände mig tvungen hårdsponsra nya telefoner, men de byter ju så ofta så det är ett antal telefoner sedan.

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)