Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 16 februari 2010

2260 st "Katarina Melander"

Har ni provat att googla på erat namn??
Jag provade, skrev "Katarina Melander" och på 0,16 sekunder hade jag fått 2260 st träffar... coolt! Tur att detfinns fler än jag som heter det då, annars skulle jag ju bli orolig...! =P

Helgen var alldeles underbar! Lånade oss en skoter på söndan och lånade bort Astrid, och så körde vi till Bureberget och fikade! Mycket trevligt! På kvällen kom mor, far och Tobias och var med barnen medans jag tog med mig en helt ovetandes Robert på Tatung och bio! Therese plockade även hon med sig en helt ovetande och överraskad Mikael!! Mycket trevligt! Även om jag inte tycker att Alla hjärtans dag är något just särskilt, jag älskar ju Robert lika mycket alla dagar, men det skadar ju aldrig att bli påmind om det i almanackan... (det där blev invecklat.. jag vet inte om jag ens förstår vad jag menar själv...)

Igår var jag hemma med barnen i det ljuvliga vädret!! Vi var ute hela förmiddan, åkte bob och hoppade i snöhögarna, och det var jättekul!! Alfons måste jag säga har ett enormt tålamod ute, han klättrar och drar boben uppför backarna och klagar inte. Astrid sätter sig mer än gärna på boben när han drar den, och han drar vidare... Hon orkade dock inte busa på lika länge, så hon fick lägga sig i vagnen och sova.
Jag och Alfons tog fram eldkorgen och skulle göra oss en brasa, det gick skitdåligt!! Hittade ingen bra och "tunn" ved, så jag gick på jakt efter en yxa... hittade bara ett yxskaft... "Näe, vi har nog ingen yxa" säger Robert när jag irriterat ringer och frågar var jag kan hitta en yxa... men skam den som ger sig, grävde i botten av en pallkrage och fann några stickor som jag dränkte i "stockholmsved" (tändvätska) och tillslut så brann där en fin liten eld!! När det väl tagit sig grillade vi korv och pinnbröd, och åt bullar. Satt på varsin bob och njöt i fulla drag av solen!! Ja, jag iaf, Alfons tyckte inte om att solen lyste i hans ögon... Alfons grillade en korv så den blev lite halvljummen, sen åt han fem stycken korvhuskar till, men kalla, direkt ur påsen... det var godast tyckte han! =)

Idag var vi oxå ute på förmiddan, men det var ju inte alls lika varmt och skönt. Åkte dock i backen borta hos grannen, då vi inte har någon bra backe hemma. Astrid somnade direkt efter lunch, Alfons skulle bara vila framför en film, och hipps vipps, så sovde han oxå... då passade även jag på att lägga mig en stund! Jag jobbar ju inatt och visste att jag inte skulle hinna vila/sova något innan jag skulle iväg å jobba. Så det vart ju mycket passande!! ;)
För ikväll har vi, jag och Alfons, varit på Bönhuset och ätit en semla. Alfons var det enda barnet där, men han hade det nog roligt ändå!! =)

Diskmaskinen har pajjat! *urk* jag som verkligen avskyr att diska för hand!! Men det har jag iaf gjort idag! Och dessutom var jag så knäpp att vi ställde oss och bakade lite = ännu mera disk!! Men, det är iaf bortdiskat nu!! =) Men jag hoppas på en snabb lagning av den!!! För det MÅSTE bara gå att laga den! För är den helt paj.... då får den nog så lov att fungera som torkställ ett bra tag farmöver... =( Men det kanske är lika bra att man vänjer sig, jag hoppas ju på att få bo i husvagn hela sommaren, och där finns ju heller ingen maskin som gör jobbet åt mig!
=p

Som sagt, jobbarnatt... och ont i huvudet... har tagit två alvedon, men det verkar hjälpa föga... men men, det går ju över! Det gör det ju alltid!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)