Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 13 februari 2010

"Hon kommer att gå långt här i livet"...

På förmiddan var vi i Lövånger och såg på en massa gammskotrar som skulle på "utflykt"! Barnen sprang runt, runt... Astrid hade det som en liten sport att knuffa ner hjälmarna från skoterdynorna... mamman tyckte inte att det var fullt lika roligt att be alla om ursäkt...! =P Kul var det att se iaf, och Robban hotar med att sparka igång gammhärket vi har till nästa år... om det blir nåt nästa år...!

Efter det så packade vi in bobarna i bilen och for till Fårvika!! Mor, Far, Tobias, Peter och Esther var där med skotrar, så jag och Alfons knöt fast boben baki Tobias skoter och så tolkade vi ner till stugan. SKIIIITKUL!!!! Fast Tobias, den fulingen, drog i grenarna med snö som hängde ner över skoterspåret, så snön föll så klart över mig och Alfons!!! *skratt* Vi stökade till och fick oss en mycket fin grillplats, så där bjöds det på uppstekt fläskpannkaka *mums*, mackor och blåbärskakor!!! Så otroligt trevligt!! Alfons och Esther sprang omkring och busade i snön, och Alfons var nästan blöt i svett! Astrid däremot frös så hon grinade!! Alfons blev kvar hos mormor och morfar, vi for hem och bytte lite kläder och stökade på, sen klädde jag och Astrid oss igen och tog en promenad dit, blev bjudna på middag och barnen fick leka mer!! =) Astrids humör är inte att leka med just nu... det är bråk, skrik och stridigheter när man ska på med kläder (pyjamas, blöja, kläder, overall... you name it!!) och det är samma visa när man ska av med kläderna... Mmm, en bestämd donna... "Hon kommer att gå långt här i livet" -för att sitera far min! =) Alfons var mer än slut då vi skulle hem, så han fick skjuts hem på skotern av Tobias, jag och Astrid traskade i mörkret och sjöng för att hålla oss vakna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)