Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 1 februari 2010

Det årliga badet

Utbildning på förmiddan; Vård vid livets slut. En intressant utb., tänkvärd...
Barnen har äntligen fått vara på dagis!! Dock sovde vi för länge imorse, så det blev aaaaningens bråttom. Och det är ju allt annat än Alfons melodi. Han ska ha gott om tid på sig på morgonen för att vakna till. Och det hade vi inte tid med.... så lite ovänner var vi innan vi äntligen satt fastspända i bilen!! Astrid är ju alltid som en solstråle på morgonen, (Enda tiden på dygnet... ;P) så med henne var det inga problem.
Trotsade kylan och tog en promenad efter middan.
Eldar på som ett tok i järnspisen, passade då även på att koka vatten på den så att jag kunde ta mig mitt årliga bad... =P Mycket skönt, men det vart nästan väl varmt, trots att jag spolade på kallvatten. Det är praktiskt med en järnspis, nu får den även agera klädtork!! =)

Nu blir det sängen, kanske läsa en liten stund!! =) Ledigdag och förhoppningsvis rolig dag imorgon med barnen!! =)

1 kommentar:

  1. Oj så mysigt med ett varmt bad efter en kall promenad ;-) Mysigt med den gamla spisen också, hur var det?... Har den två ugnar eller?
    Hoppas att ni får en rolig och mysig dag i blåsten!
    Tycker om er! K R A M från Th

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)