Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 10 februari 2010

tyst och lungt

Inatt har hon återigen haft en skriknatt, skriker och skriker och det går inte att få nån kontakt med henne... hon kastar allt man försöker att ge henne för att hon ska lugna sig, tutte, snutte, välling... Man vill ju helst inte att hon ska väcka Alfons heller. Men som tur är, sover han som en stock!! Men jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längar efter att övervåningen ska bli klar!!! Så de får egna rum och man slipper att bära dem uppför trappen. För en sovandes Alfons är allt annat än lätt att bära!! =)
Idag har vi varit ute på promenad. Alfons på bob, Astrid i vagn och mamma på fötter! ;) Fast Alfons har mestedels dragit boben själv! Fastnade en stund hos faster Ulla där det bjöds (som vanligt) på gott fika. Sen skulle Alfons in och säga "hej" till mormor, men vi skulle INTE klä av oss!! (sa jag) Jag hann inte mer än blinka så var både de små trollen avklädda. Så där bjöds det på lunch, och när det väl var dax att bege sig hem igen så fick jag inte Alfons med mig! Så han kommer väl hem senare idag, (hoppas jag!) Astrid somnade på stört i vagnen och sover än, så jag har det så lungt och tyst här inne! Bara disk- och tvättmaskin som surrar!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)