Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 28 juni 2012

Arvid har varit på premiärtur i cykelsadeln idag. Det gick ju kanonbra!! :) Han somnade dock innan vi var hemma igen! :)

Efter middan for Robban med de två älsta för att fiska. De blev dock inte borta så länge då Astrid blev kissnödig, och just då försökte Robban trassla lös sig från hennes krok som satt fast i hans byxor (!?) Så det hände en olycka för Astrid så de var tvugna att fara hem igen med den blöta tjejen...
Så ingen fisk blev det. Alfons har längtat efter att fiska hur länge som helst. Han älskar att fiska. Så om ni ska och fiska nån gång och känner att ni har tålamod med en Alfons, så följer han mer än gärna med!! (Och att ha tålamod för Alfons är ju inte särskilt svårt... ;P)

Jag har varit och handlat på coop. Kommer ni ihåg då jag varit iväg och tyckte att jag fick så sjuukt mycket för pengarna?? så kändes det inte ikväll... Dyrt som skrutt vart det och trots fyra stora kassar+ lite till, så kändes det som lite varor. Men jag kan rekomendera att handla så här en torsdagkväll, efter det att barnen har gått och lagt sig. Jag fick parkera närmast entren, och jag behövde int eträngas med folk bland hyllorna! Och slut var inte varorna heller! :)
Jag hade med mig tomflaskorna för pantning... Jag är ju ingen storkonsument av läsk. Jag slutade helt att dricka det när jag ammade Arvid, och efter det har jag liksom inte fått smak på det... Men hur som helst är det länge sen vi pantade, flaskor kastas bara ned i källaren. Jag sa för ett tag sen att de måste pantas och då svarade Robban att den som pantar flaskorna får pengarna... Så jag kånkade med mig två sopsäckar (!!!!) och *HAHAHAHA* nu är de slantarna MINA!! :) ...fast jag måste erkänna att jag tycker att det är pinsamt att komma med så mycket pantning... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)