Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 30 juni 2012

Frukost...

Det här med frukost... Det har aldrig varit min grej... iaf inte sen jag blev vuxen. Då jag jobbade skippade jag ofta frukosten och klarade mig gott till förmiddagsfikat. På lediga dagar åt jag frukost typ 2 timmar efter jag steg upp. Mamma har alltid sagt att frukost är hennes favorit mål på dagen. "Det är så gott med frukost!" Det har jag aldrig förstått... Tills nu... På kvällarna tänker jag och planerar vad jag ska ha till frukost och på mornarna längtar jag efter frukosten. Och jag vet inte varför det har blivit så... ofta blir det nån form av ägg, ibland husmans med nåt gott på, tex groddar/ gurka/ mjukost/ skinka/ ost... eller varför inte alltihop! ;) Ibland yougart, eller bryta med gårdagens överblivna grillade köttbitar... MEN! Det fnns ett stort MEN här! Jag vill äta min frukost ifred... och det är jätte-jättesvårt här...

Alfons vill gärna vänta några timmar innan han äter frukost. (Precis som jag förrut...)
Astrid är jättekänslig på morgonen. Hon ska helst ha sin frukost (eller kvällsfika som hon kallar det!) innan hon stiger upp, för annars blir hennes humör inget att leka med...
Arvid äter ju oftast en välling till frukost och sen springer han i gåstolen.

Ofta blir det så att jag gör min frukost och sen får den liksom stå och vänta på mig. Det ska passas upp och bytas blöja, torka spilld mjölk och tröstas, torkas vällingkräks och passa upp ännu mer. Ju mer jag längtar efter min frukost ju mer saker tycks ska göras före. Då jag tillslut får sätta mig för att inta min då kalla äggröra, eller ljumma yougart och halvsega husmans, då vill Alfons ha sin frukost, fast jag frågade för 3 minuter sen om han skulle ha... hippsvipps så sitter Astrid i mitt knä och ska smaka av mitt, och Arvid börjar bli trött igen och sa sövas...

Så det är inte lätt, fast att jag tycker att jag skyndar och håller efter och tror att jag ligger några steg före barnen, så är det jättesvårt att hinna njuta av min nya favoritmåltid... Men jag tänker fortsätta med att försöka få äta den i lugn och ro tillsammans med en tidning att bläddra i... om jag lyckas få till det två gånger i veckan får jag lov att vara nöjd... :)

Vilken är erat favoritmål på dagen??

2 kommentarer:

  1. Absolut frukost. Inte så märkvärdig och avancerat. Förutsättningarna; ingen mer än jag hemma, hela dagen ledig, norran och en kaffekopp efter filtallriken. Love it!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att höra att det är fler som sätter ensamheten som en viktig ingrediens!

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)