Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 9 juni 2012

Barnen är min rikedom

Idag har vi varit på Flygets dag, (eller vad det hette...:S) Riktigt kul! Nästa år ska vi dock vara mer förberedda och ha tex fika med oss, då det var svindyrt med mat där. Barnen hoppade hoppborg och vi fick se flyguppvisningar. Så coolt! Nån gång i mitt liv skulle jag vilja åka ett sånt plan som gör loopingar, "störtar" och snurrar runt i luften!! Ja, jag menar det, helfränt!! Nästan så att jag stod där och tänkte att jag kanske måste utbilda mig till pilot för att få uppleva det... Men jag kanske fyller 50 nån gång, då kan man väl önska sig sånt?? ;) Drifting såg vi oxå... eller, Robban och Alfons såg, vi andra backade så vi hörde och kände lukten... Näe, det var nåt jag inte riktigt förstod mig på, bara bränna däck?? Medans barnen hoppade i hoppborgen så gick Robban och Arvid iväg. När de sen hade hoppat klart skulle vi gå och leta rätt på dem. Då var de vid driftingbilarna , och Alfons sa "Ja, jag förstod väl att vi skulle hitta er här, vid bilarna!!" Han vet sin fars intresse... ;)

En snabbvisit hos farfar och Lena, sen till 130 för att grilla. Storebror och pappa var där oxå, mycket trevligt!! :)

Robban är borta ikväll. Barnen har äntligen somnat. Arvid är lite orolig, sover, men oroligt. Alfons somnade nästan direkt och Astrid hade så mycket tjaffs i sig som ville komma ut just vid sänggåendet så jag höll på att bli tokig!! Men, tillslut så somnade även hon. Och de är så fina så fina när de sover. Ja, när de är vakna oxå så klart!! Jag har sagt det förrut, och jag säger det igen, jag är rik!! Och jag blev så glad Emma, när du sa att du förstod vad jag menade! :) Barnen är min rikedom! 

3 kommentarer:

  1. Vi såg flygshowen men lite från sidan, från vår tomt har man skitbra utsikt mot flygfältet.

    Apropå sovande barn, tänker på hur många gånger man stått i dörren till ungarnas sovrum med tårar i ögonen ångrat allt bråk, de är ju så fina då de sover.
    Idag är mina pojkar rätt stora, bråken är obefintliga, de sover till lunch och längre om de får... men jag minns hur det var och tiden går på tok för fort. Alla åldrar har sin charm, det är en gåva att förstå att njuta av dem.

    SvaraRadera
  2. ... den gåvan verkar du ha ville jag bara tillägga med tanke på hur du beskriver hemmalivet och barnen.

    SvaraRadera
  3. Aha!! Nästa år kanske vi ser showen från er då, kanske är billigare? ;)

    Ja visst, man kan verkligen undra varför man var arg? Så små och oskyldiga kan väl inget ont ha gjort... men jo då... ;) Men de är mitt allt och jag älskar varje del av dem och deras utveckling! (även Astris rabiata utbrott! :))

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)