Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 5 juni 2012

 
Övriga i familjen är uppe och sover. Jag har heeeela nedervåningen för mig själv! ;) Händer inte särskilt ofta! :)

Kvällens "må-bra-runda" var aningens blöt. Men jag kan glatt konstatera att mina regnkläder håller vad de lovar! :)
De har kämpat på med vägen här nere idag. Vattnat och saltat och sladdat och jag vet inte allt mest vad de har gjort. Men fin blev den iaf!! Men så sjukt tung att cykla efter!! Ja, jag erkänner, jag var tvungen att gå i vissa backar...

Astrid klagade över att det kliade i huvudet igår igen... *suck* Fram med luskammen och där fanns minsann några små rackare. Och jag kände ett "litet" uns av irritation... När det sitter en lapp uppe på förskolan så kan man väl kolla sina barn? Även om de inte kliar sig i huvudet?? Så svårt är det ju inte!!! Stackars lilltjejen min var ju tvungen att gå igenom en behandling igen. En jättehalkig olja som ska in i håret och sitta ett tag, för att sedan sköljas ur och sedan kammas igen. Och NEJ, hon tycker inte att det är kul. Och billigt är det inte heller! Men nu är hon fri från dem igen, alla sängar är renbäddade igen och jag har sagt till på förskolan att de ska sätta upp en ny lapp. Nu vill vi int eha igen detta!! Hon var så söt när hon ringde till Robban för att tala om att han skulle in på apoteket för att köpa lusmedel,
"-pappa, du måste in på biblioteket föl att köpa diskmedel!" *haha*

Vilken bil är ni på då?? Ni vet, registreringsskylts-leken?? Jag letar efter 043 nu... det går segt...

Imorgon är det en händelserik dag, ska bli kul! :)

3 kommentarer:

  1. Inte lätt att få alla lusfria...Hoppas det är över nu. Ang registreringsskyltsleken så har vi faktiskt nyss pratat om att ta upp den igen..Om jag inte minns helt fel så var vi på 004..;) Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas oxå att det är över nu, nu är vi less!
    För mig sitter "leken" i bakhuvudet hela tiden. Jag ser alla skyltar... Alfons vill ofta veta vilket nr vi letar, och undrar vad bilarna vi möter har för nummer, jag kan rabbla fyra-fem bilars nr som vi redan mött... Skyltarna liksom etsar sig fast i minnet på mig! :P Helt sjukt!!

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)