Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 21 februari 2012

Arvid var 60 cm lång och vägde 5530 g. Jag kollade i Alfons "journal", när han var tre månader så var han 64 cm lång och vägde 7150g... "lite" skillnad... Astrid minns jag inte riktigt, men hon vägde kring 6500... Arvid verkar iaf inte särskilt påverkad av sprutan, och så hoppas jag att det fortsätter för vi har ingen Alvedon hemma...
Till middag blev det kycklinggryta, och den blev riktigt god om jag får säga det själv. 2 kycklingfileér, 1 paket bacon, 1 champinjonburk, 1 röd paprika, 2 dl grädde, 2 dl creame fraice, 100 g philladelhiaost, 2 msk sweet chilli sås, salt & peppar, 1 tsk örtsalt
Stek och blanda ihop allt och puttra ett tag. Lätt och gott!! :)
Efter middan for vi ned till Byagården där det bjöds på semlor och det hölls årsmöte i byaföreningen. Så jag har ätiti en semla idag, och just nu känner jag att jag skulle kunna trycka en till, men som tur är finns det ingen... :) (Jag hörde minsann flera nere på Byagården som ätit 2-3 stycken idag!! :P)

1 kommentar:

  1. Ååå, jag orkade inte nån semla på jobbet idag efter att ha firat en 30-åring (de är många nu ;) på lunchen, men nu känner jag att en fetbulle och ett besök på bönhuset inte hade varit helt fel i kväll.
    Med varm choklad ur de gamla kopparna :)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)