Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 13 februari 2012

När vi kom hem från förskolan så ville barnen pyssla kort. Sagt och gjort, pysselgrejorna åkte fram, och krativiteten flödade hos dem. Jag har lärt mig att det inte är lönt att jag försöker göra nåt kort samtidigt, för det hinns inte med. Men jag satte en tekakedeg på jäsning och gav Arvid at. Vek bort tvätten och hängde en ny. När degen skulle bakas ut hjälpte Astrid mig med det, sen kom hon på att hon ville dega med trolldegen. De målade i målarböcker och lekte skola (vilket är den för nuvarande mest populära leken!) och gjorde pärlplattor. Allt detta innan middan, helt otroligt vd de hinner med!! Efter middan for de till Cornelia och lekte en stund.

Efter "Familjen Annorlunda" satte jag mig med pysselgrejerna som bara var fösta till sidan av bordet och började glra kort, tiden flyger verkligen iväg när jag sätter mig med det. I julas lånade jag svägerskans skärmaskin när jag gjorde kort, och det underlättar ju så mycket. Man slipper sitta med linjal, penna och sax. Så efter jul köpte jag mig en egen. MEN!!! Den skär inte rakt och jag förstår mig inte på linjalen... :(

Nu till en fråga som jag inte tror att nån har nåt bra svar på; Varför kräks en del småbarn??? Arvid kräks i perioder enormt, ja, kaskader. Ibland ett tag efter att han har ätit, ibland direkt. Det händer tom att han kräks medans han äter... Han får byta body 3-4 gånger per dag, och jag nästan lika ofta... Han mår ju bra, och ökar garanterat i vikt (han börjar bli riktigt knubbig, lillparveln) men det är ändå jobbigt... vad beror det på?? Kan man inget göra åt det???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)