Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 17 februari 2012

Idag har vi varit på Burträskmarknaden. Lite småinköp, men annars så tycker jag inte att det fanns så mycket att se där... samma vantar, sockar, tröjor och renskinn som andra år...
Alfons har varit och åkt skridskor idag, premiär!! Och han var jätteduktig!! Robert åkte med honom ett tag, men sen fick han så ont i fötterna (Robban alltså) så jag var tvungen att hämta skorna åt honom. Då åkte Alfons själv. Han lärde sig både att ramla och ställa sig upp igen, det är oxå bra att kunna! De skridskor som vi lånat till Astrid fick vi tyvärr inte på henne, så hon fick nöjt stå och kolla på bara. (Robban hade letat fram sin gamla hockeyhjälm som han hade på sig, jag skrattade så tårarna sprutade när han provade den... han såg så kul ut... *haha*) Har ni sett reklamen på tv om familjen som äter lax och det kör förbi en glassbil och de inte bryr sig och de frågar mamman om de inte kan äta lax imorgon oxå??? Det är iaf reklam om en sås man ska hälla på laxen och sen in iugnen, jättelätt. Det provade vi iaf idag, men näe, har ni inte provat den behöver ni inte göra det heller... det var ingen hit...
Bakade semlor efter middan och bjöd hit mamma och pappa. De var till belåtenhet tror jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)