Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 27 februari 2012

Tack snälla! Det känns onekligen surt att det har kommit in vatten, men som sagt, bättre nu än sen! :)

Har ni fattat konceptet, att kursiv stil är svar på kommentarer?? Bra! ;)

Medans Astrid och Alfons var på förskolan idag passade jag och Arvid på att göra bort några ärenden på stan *suck* vad, jag är less på stan!!!! Jag måste dit på torsdag igen, men sen hoppas jag att jag inte behöver fara dit på ett bra tag!! Jag har bla klippt mig idag, lite nervöst att ha Arvid med, man vet ju aldrig vilket humör han känner för att vara på, men dt gick jättebra, han var vaken och tittade på, ville ha nappen ibland, men det fixade frisören! :)
Efter förskolan för vi på bibblan och lånade böcker. Lånade även en dvd-film, Ronja Rövardotter. Så den filmen såg vi när vi kom hem, barnen har inte sett den förut, den är lite läskig! Att se Astrid Lindgrens filmer som vuxen är som att se dem för första gången igen, man ser dem som från ett annat perspektiv eller vad man ska säga... Men de är bra!!!

Till middag åt vi potatisburgare och bacon. Hyffsat gott, barnen älskade det. Sen gick vi ut och skottade tak. Robban höll i stegen, och jag klättrade upp. Riktigt kul. Jag var sugen på att klättra upp på taket, men jag fick inte riktigt tillåtelse från Robban för det... Han skulle åtminstonde inte ta emot mig om jag föll... ;) Sen for Robban och barnen ut och körde skoter och jag skottade bort snön från uppfarten... vilken fördelning!? ;)
Virkningen har åkt fram idag, det är så kul!! Barnen vill lära sig, men de har inte tålamodet... kanske inte mamman heller... ;) Övriga i familjen sover. Älsta och yngsta herrarna i soffan där även jag sitter, näe, den är inte stor våran soffa, men finns det hjärterum så... :)
Förresten bilden, det är Arvids fot, och näe, han har inte bara fyra tår, men han får lixom inte plats med tårna "rakt", pektån ligger som ovanpå de andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)