Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 29 februari 2012

Arvid och kusinen Jonna! :)
Igår hade jag av nån anledning lovat barnen att vi skulle ut till "sommarböninga" för att hämta (några) av mina gamla barbiedockor. det är aldrig skottat dit i vinter, och inte bär snön mig inte... så på alla fyra kravlade jag mig dit medans barnen sprang lätt på snön bredvid. I barbielådan (som stått orörd i typ 17 år) har nog en eller två råttor varit och hälsat på. "Ken" hade fått en rejäl pedikyr på tårna, då de var helt borta... några hade varit till frissan och fått en mycket annorlunda frisyr... och dess hår var lite överallt. Näe, inte så trevligt. Men vi plockade ihop lite som fick kravla med oss in igen. Jag tvättade upp alla kläderna och skurade dockorna. Två av barbierna (eller om det var "Sidney") fick en mycket värdig begravning i sopkorgen, med bara mig som närvarande (Annars hade den nog inte varit så värdig ;)) de balsamerades innan oxå, i en konsumpåse...
Idag har vi varit till stan. Astrid hade tid på "barn" på förmiddan för hennes astma. Nu är det längesen vi gav henne puffar för det, och idag hördes inget, så nu är hon friskförklarad!! :) Hon var så duktig och gjorde precis så som doktorn sa att hon skulle göra. Jag berömde henne för det sen, och då svarade hon bara helt enkelt "Man måste ju göra som de vuxna säger!" Jag räknas nog inte som vuxen i hennes ögon... ;) De har ett väldigt roligt lek-väntrum där, så vi stannade kvar en stund så de fick leka. Där träffade vi en annan mycket trevlig mamma med sina barn. Hennes lille pojk var två månader och vägde över 7 kg... shiit pomfritt va stor han var!! Han var ju tom större än Alfons när han var bebis... Sen drog vi på stan en sväng, lite av en utmaning att ha med sig alla tre barnen på stan själv, men det gick bara finfint!! Efter det for vi på Coop och lunchade. På coop var det idag väldigt många pensionärer som åt, och många av dem hade inget emot att prata med Arvid som satt och skrattade i mitt knä, och sedan tittade de bara på honom, det får man ju gärna göra, men när det är de som jag inte känner så tycker jag att det blir pinsamt efter ett tag och vet inte vars jag ska ta vägen...
Men sen tog vi iaf vägen till Robbans jobb och hälsade på, sen hälsade vi på hos gammelmormor en sväng oxå.

En blick över huset här säger mig att vi borde ha en hushållerska... det är grejer och kläder ta mej den överallt... *suck* Jag är så less... Jag yttrade en "liten" kommentar om det vid middan, varpå Robban säger att jag ska ta en sopsäck och he ned allt i, han syftade då på barnens grejer, men jag kontade fort med att då blir han oxå av med en HEL DEL grejer!! :P Barnen somnade tidigt ikväll, och efter det gjorde jag en städraijd och stoppade in en kaka i ugnen. Nu sitter jag med fötterna på soffbordet och lär inte göra mer ikväll...

1 kommentar:

  1. En full dag! Känner igen det där att det känns lite konstigt när folk man inte känner sitter och tittar för länge.

    Klart du klarar en armhävning! Jag klarade några på knä första gången. Efter två veckor klarar jag fyra gånger så många :-)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)