Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 4 februari 2012

Igår när vi steg upp så märkte Robban att vattnet hade frusit. Men då det inte är första gången det händer så var det ganska snabbt fixat, bara nån timme tog det! ;) Så nu får kallvattenkranen i köket stå och rinna lite, lite...

Imorgon så ska vi döpa lillparveln i Byagården. Pappa har varit där idag för att starta värmen. Han for dit senare oxå för att kolla läget, och då klev han in i en simbassäng... >:( Vattenledningen inne på toan hade frusit sönder, så det sprutade vatten. Han ringde efter Robban som skyndade dit och fann pappa (ja, förlåt pappa, men jag kan faktiskt inte sluta skratta när Robban förklarar hur det såg ut... synd att han inte han ta fram telefonen och ta kort på dig... *hahaha*) sittandes inne på toan med skoterkläder, huvan uppdragen över huvudet, tummen för läckaget, andra handen spolandes på toan, och det sprutade vatten. Men tur att jag har de bästa och duktigaste gubbarna, för nu är det fixat :) Så morgondagen dop blir av utan badkläder! ;) Jag ska erkänna att jag var nalta funders ett tag hur vi skulle kunna lösa någon annan stans att vara, men det slipper vi ju nu. Hoppas bara att det inte har blivit nån vattenskada där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)