Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 28 mars 2012

ÅÅÅÅååå så glad jag blir av era kommentarer!! Jag blir så glad att jag gör små pirruetter och hjular runt i vardagsrummet när jag ser dem! Tack hörrni! :D

Han tyckte faktiskt inte att gröten var så farligt dålig, eller... han åt iaf upp det mesta. Men han var så trött då vi kom på att vi skulle ge honom gröten, därav de ledsna minerna. Det är vanlig gröt, "utan" smak, det var det enda jag hittade från 4 månader...

Helena: Det är så lätt hänt att man trycker på flera knappar samtidigt, jag tror inte att det beror på nå prinskorvsaktigt till fingrar... Barnen som har så små händer, lyckas oftast trycka in telefonens alla knappar samtidigt tycker jag... ;)

Ååå, Janne, får vi se en bild????? Blev det som Arvid?? Långt uppe på huvudet, kala fläckar på sidorna? Det skulle ju va coolt... :P 

Alfons ramlade utanför förskolan idag när jag hämtade dem. Skrapade upp båda knäna och händerna. Alfons har väldigt låg smärttröskel, det behövs inte mycket för att han ska skrika utöver sig, värst blir det om det blir blod. Och jag har lärt mig det nu. Det är inte lönt att säga "sluta fjanta dig Alfons, det är ju bara ett litet skrubbsår!" För det är sån han är. Nu är han omplåstrad med x antal plåster, men han är osäker om det kommer att gå att spela innebandy imorgon... :)

Jag och Arvid har varit till Lövånger idag, gick på varuhuset. Måste säga att det fanns mycket fint där, iaf till barnen ;)

Kycklingpaj och sallad till middag, sen for vi till mor och far och surrade och fikade! :) Det bjöds på bullar. Du hade fått till dem riktigt små och söta mamma! ;) Min mammas bullar är de abslout godaste som finns, tyvärr (!!!! :P) bakar hon dem inte så ofta längre. Mammas bullar väcker barndomsminnen (tänk att man är så gammal att man kan börja prata om barndomsminnen!!?) Vilken lycka det var att komma hem från skolan och det stod flera plåtar med nygräddade STORA bullar på bordet. Mamma satte fram mjölk och man fick fika (nästan) så många bullar man ville. Eller när vi var hemma och hon bakade, jag och storebror Tobias fick hjälpa till med pensling och he på pärlsockret. "Straffet" var att måsta pensla dem... jag tror att jag åkte på det oftast. Jag tycker fortfarande att det är jättetråkigt! :)
Ja, mamma är magisk med mat och bak, allt hon gör blir supergott. Jag önskar att jag ärvt den ådran... Jag hade en klasskompis (typ lågstadiet) som sa "Katarina följer man med hem från skolan för där får man godast fika!!" :P


1 kommentar:

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)