Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 18 mars 2012

I onsdags kom Robert hem och mådde illa; magsjuka. På natten till torsdag började Arvid kräkas MASSOR! Så han trillade oxå dit på magsjukan, stackars lillkillen. Han har hållit på med dessa kaskadkräkningar till och från i tre dagar. Om jag tyckte att han kräktes mycket förrut, så är det ju inget i jämnförelse med hur det varit nu. Det har sett ut som i filmer, där det står som en fontän med kräk ut ur munnen. Jag har fått amma honom max en minut i taget och typ en gång i halvtimmen för att han ska få behålla något. Ibland har det funkat, ibland inte... Jag tror att det har varit bland de jobbigaste dagarna sen vi fick barn, sömnen är en stor bristvara för mig just nu... jag skulle lätt vinna ett sovmaraton! ;)
Men det har varit roligheter i helgen oxå. Jag och mina bröder var bjudna hem till brodern på andra sidan E4an på mat och hockey. Jättetrevligt, kom ihåg nu bröder, att det här skulle bli en tradition!! :)
Igår var vi oxå hos Mikaels. Alfons fick köra fyrhjuling dit på skoterspåret. Sen körde de hemma hos dem, de var blöt afrån topp till tå, och ända in på kallingarna/ trosorna. Men kul hade de!!! Pizza till middag (som kändes som en bra idé då vi beställde, efter vi ätit kändes det som en mindre bra idé eftersom alla hamnade i pizzakoma) När barnen somnat hyrde vi nyaste "twillight" filmen.
Astrid hade morgon klockan fem imorse... Jag ska köpa mörkläggnigsgardiner till sovrummet!!!!!!!!!!!!!!
Barnen har kört fyrhjuling idag oxå. Sk aförsöka ladda upp en film på det sen... Cornelia har varit här en väng oxå. Och pappa och Tobias fick vi bjuda hit på fika. Nu har Robban och Alfons varit iväg på hockey. Astrid har jag fått att sova en stund, hon behövde det verkligen efter det tidiga uppstigningen! Så om nu bara Arvid hade luust att sova en stund, kunde kanske jag oxå få lägga mig en stund... Fast det är ohult i det här grannvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)