Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 20 mars 2012

Idag är det tredje dagen som det ringer på hemtelefonen och det är en som pratar engelska. Frågar efter mig och säger nåt om "computer och windows". Kan det vara nån sån lurare som vill försöka koppla upp sig på våran dator?? Jag är iaf snabb och lägger på luren. En av gångerna så svarade Alfons, han stod som ett frågetecken innan han gav mig luren. Sen försökte jag förklara att om han svarar i telefon och det är nån som inte frågar efter mig eller Robban direkt så ska han bara lägga på luren. Är det nån som verkligen vill nåt (typ kommunen som alla har samma nr...) så ringer de ju igen. Så nu ska man inte bara varna för att inte hoppa in i bilar med främmamde människor och dylikt, utan även för att svara i telefon... vars är vi på väg???
Therese hämtade barnen i morse och skjutsade in dem till förskolan. Vilken lyx!!!!! Jag behövde ju bara koncentrera mig på att två stycken skulle bli klara, och inte fyra!! :) Jag har stoppad in en "pulled pork" i ugnen, ska bli spännande att se om det går att äta, det luktar... mystiskt i huset! ;) Jag har även påbörjat en städning i skafferiet... ångrar mig nästan, men det är ju skönt när det är gjort. Efter förskolan igår for vi till återvinningen och kastade kartong och papper. Idag ska jag lasta bilen med glas, plåt och plast...
Arvid sover ute i vagnen, och jag pausar här en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)