Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 7 mars 2012

Ni hade väl klimp till köttsoppan?? Annars är det inte lönt att äta köttsoppa! :PEfter dagens middag for vi till Bureå och slängde skräp. Inte barnen dock, de checkade in hos mormor och morfar medans... Det är ju så skönt att bli av med en massa skrot!!!
På tal om att slänga. Övriga i detta hushåll tenderar ju att lixom bara tappa saker där de står. Gärna i hallen, just innanför dörren. De har lärt sig att om de säger "Snäääälla mamma, kan du vara snäll och hänga upp den här", så gör jag (oftast) det... Igår när vi varit och handlat och kom hem igen så tog Alfons och Astrid som vanligt av sig på hallmattan, och lämnade sakerna på golvet. Jag gjorde likadant, kastade jackan på deras jackor och sparkade av mig skorna ovanpå. Tog ett stort kliv över och gick för att packa upp matvarorna... De tittade jättekonstigt på mig, men sen tog de sina jackor och hängde upp dem!!! Och la mössor och vantar i lådorna!!! Coolt!! Så då gick jag oxå och hängde upp min jacka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)