Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 13 april 2012

Det här med "fredagsmys"...



Jag har inget godissug längre... Har ätit godis en gång sen årsskiftet, och den gången började jag må fruktansvärt illa, kallsvettades och blev yr... Jag vet inte om det berodde på godiset, men jag skyller på det. Barnen frågar aldrig efter lördagsgodis, men jag köper hem till dem då och då, inte alls varje helg (en tablettask räcker för övrigt flera dagar för dem) Idag rensad jag lite i skafferiet, hällde ihop alla påbörjade godispåsar till en påse, hittade lite chips och ostkrokar i en påse som legat där jag vet inte hur länge. Så ikväll lovade jag barnen fredagsmys, se "Let´s dance" med oss och äta upp allt det onyttiga (fast godispåsen glömde jag visst kom jag på nu...) Men... att låta våra barn ha fredagsmys är att göra dem en otjänst (?)! De bråkar om vem som ska ha vilken skål, blir arga när de inte får nåt annat än vatten att dricka, Alfons vill ligga i soffan så inte Astrid ryms, Astrid kan inte vara tyst så att vi övriga hör vad de säger på tv:n... och vi blir arga på dem... När klockan var kring 21 la jag isäng dem, och de somnade omedelbart. Summa sumarum: Våra barn behöver lägga sig vid 20-tiden, att ha dem uppe längre blir bara dumt, och jobbigt för dem. Så vid nästa fredagsmys blir det äppelklyftor och bananpengar till bolibompa!! :)

Som sagt, jag har rensat lite i skafferiet idag. Städtanten har varit i farten... Efter middan gick jag upp och tog sovrummet en sväng. Robban berättade sen att Astrid hade frågat var jag var, och för att jag skulle få städa ifred så svarade han att jag var ute på en promenad. Efter ett tag kom Astrid tillbaka till honom och frågade vilka skor jag hade på mig... alla mina skor stod ju kvar i hallen?? *haha* Så då kom de upp och hjälpte mig att städa!! :) Sen fick källaren sig en omgång oxå. Jag tycker ju inte om våran källare, den är läskig. Jag får lite av en "Fritz"-känsla av den. Och fråga mig inte vad jag menar med det, för det vet jag inte riktigt... Men det är otäck, och jag skulle aldrig gå ned där själv på kvällen (Det finns ju inte så stor anledning till att gå ned där heller, då vi bara har blomkrukor och en frysbox där) Ja, jag vet att jag är fjantig, men så är det! Till råga på allt, så när jag stod där nere i trappen med dammsugaren, så SLÄCKTE Robban lyset!! Taskmört!! Alfons och Astrid hjälpte mig med rööjjningen där nere oxå, och vi kom fram till att vi har ett ganska stort outnyttjat utrymme där, så jag ska flörta lite med Robban så kanske han kan göra nå fina hyllor där. Nog ska jag hitta på nåt att ställa på dem alltid! :)

Idag har det sorhandlats på Coop. Robban var tvungen att komma och lösa ut mig... :) Njae, men typ! Återbäringen kan bara användas via Robbans kort, och det får inte jag betala med... Jag pratade med dem i kundtjänst om det (Ja, vi har skickat in ett papper om att det ska gå in på mitt kort oxå, men det är inte fixat än) och vi tyckte båda två att det var löjligt att jag var tvungen att ringa efter Robban för att kunna betala, men samtidigt så förstår jag det, det kunde ju ha varit ett upphittat kort jag hade...

Nu har jag svamlat färdigt för den här gången!
God Natt på Er! :)

1 kommentar:

  1. Att däremot ta en god chokladbit nån gång, det är kalasgott!!!!!!! :)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)