Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 1 april 2012

Det är bara jag och de två yngsta hemma. Alfons är hos kompis och Robban for för att tvätta och städa bilen, men fick fara på nyckel-utryckning mot Adolfström.

Jag och Astrid har lekt, å lekt, å lekt, å lekt... Jag är Astrid och hon är mamma. Och ni skulle bara höra... Jag försöker (näe, det är inte lätt! ;)) att leka lika tjurig som hon är, och hon kommer med så kloka svar. Jag la mig tex ned på golvet och sparkade och skrek för att jag (Astrid) inte fick ha den tallrik jag ville när vi skulle äta lunch, och hon (mamman) talade så lungt och sansat om varför det inte gick... precis den här disskutionen hade vi för några dagar sen, men alltså i omvänd ordning, den riktiga Astriden låg på golvet och skrek... Så jag förstår ju att hon förstår och vet varför hon inte får som hon vill jämt, men testa kan man ju alltid... Och i stundens hetta kan det ju vara svårt att lyssna på mamma... "Astrid" har bakat och lagat upp lite mat idag oxå, "mamma" har lekt med bilar och dyl... Kakorna blev gräddade för länge...

Vi var och storhandlade i fredags. Jag tycker inte om att storhandla med hela familjen. Arvid sköter sig hyffsat bra om han sover, den här gången ville han bli buren. Och övriga tre (ja, pappan inräknad) har sina egna viljor, och att storhandla med 5 olika viljor är inte lätt, det frestar på tålamodet! Jag har skrivit handlingslappen, jag lagar maten, JAG betsämmer handlingen!! :P I fredags var det faktiskt (hör och häpna) Astrid som skötte sig bäst av alla, så klok och förståndig! Nä, att handla själv är det absolut bästa alternativet!! :)

Nä, det här duger faktiskt inte. Jag hade andra planer för dagen än vad som vart, men då Robban inte är hemma gick de i stöpet... Jag får väl göra det imorgon istället, då jag oxå hade andra planer, men jag får väl göra de på tisdag istället... och så fortsätter veckan... ;)

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)