Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 19 april 2012

 
Jag har suttit ute på bron och njutit av solen idag, underbart! Samtidigt höll jag på med virkningen, skitkul! :) Barnen har åkt i pulkbacken som Robban skottade till igår. Och de har lekt med båtar i geggan... det gick finemangs att gräva små diken åt båtarna i grusgången. Och vattnet forsade bra från stupröret, så det gick att fylla på dikena, och tvätta båtarna... måste jag ens skriva att de var dyngsura ända in på bara kroppen... och leriga... Men de hade kul! ...och jag vet ju hur man gör när man startar tvättmaskinen! ...pappan in huset tyckte dock inte att det var lika kul när han kom hem "Inte gräva i uppfarten!!!" *haha* Vi skrattade gott åt honom! ;)
Har bakat lite idag oxå. Det behövs inget mer bakat i det här huset, vi har ju gjort bort kalasandet, men det är bara så kul att baka... jag kan inte hjälpa det! Jag kanske skulle ställa mig utanför konsum och sälja fikat...! :P
Alfons är på innebandyträning, Astrid fick följa med. Så jag fick stöka bort middan i lugn och ro. Arvid, den lille kräkaren, har badat. Han trivs som fisken i vattnet i baljan!
Tror att jag ska ta mig en promead när alla barn är isäng!! :)


2 kommentarer:

  1. Hej
    Vad har du för recept på Macarons. Vi har provat en gång, men de blev inte lyckade, inte alls så fluffiga och höga som dina.
    /Maria Å

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!! :)
    Jag skickade en länk på fejjan, har du fått den?? :)
    Annars kan du googla på "Mia Öhrn", det är hennes recept jag använder!!
    Lycka till!! :)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)